Betingelser og vilkår

1. Informasjon om opplæringen og priser
Skolens prisliste og tilbud mottas fra lærer eller på kontoret. Lærerplanen og sikkerhetskontroll blir levert ut ved forespørsel fra eleven. Evalueringsskjema blir levert ut ved gjennomføring av veiledningstimen. Vi ber om at du deltar aktivt i læringsprosessen. Møt opp forberet og i god tid før kjøretimen eller kurset starter. Lytt aktivt til de råd din trafikklærer gir deg.

2. Bestilling og avbestilling av kurs og kjøreitmer
Bestilling av kurs og kjøretimer skjer til skolens kontor eller direkte med din trafikklærer. Avbestillingsfrist for vanlig kjøretimer er kl 12 (på dagen), dagen før timen skal avvikles. Timer på mandag må avbestilles på fredag kl 12. Det er 5 virkedager avbestillingsfrist for de obligatoriske kursene og 3 virkedager avbestillingsfrist for førerprøven. Timer og kurs som blir avbestilt for sent, må betales i sin helhet. Unntak for legeattest. Vi tar forbehold om endringer av rutiner og priser i løpet av opplæringsperioden.

3. Søknad om førerkort
Søknad om førerkort gjøres på www.vegvesen.no Likeledes må vandel være gyldig også før praktisk prøve avlegges. Bruker du briller eller kontaktlinser må synsattest fra optiker eller lege være levert trafikkstasjonen før praktisk prøve blir bestilt. Gebyr til trafikkstasjonen betales av eleven i samband med at prøven blir gjennomført.

4. Betaling
Betaling av kjøretimene blir gjort før eller etter hver time. Du betaler med kort, kontant eller via nett. Betales det med kontant eller kort mottar du en kvittering fra terminal ved all betaling. Det gis ikke kreditt uten skriftlig avtale. Dersom betalingen ikke skjer til avtalt tid, vil kravet bli oversendt inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Pakketilbud må være betalt i sin helhet før kjøreopplæringen tar til. Alle pakker har en gyldighet på 12 mnd og må kjøres innen det har gått 12 mnd fra den ble kjøpt. Pakker som er kjøpt blir ikke refundret og kan heller ikke overdras til andre.

Alle som er under 18 år må ha bekreftelse fra foreldre eller foresatte om at de gjennomfører føreropplæring hos oss.